Web sitemizde çerezler ve benzeri izleme teknolojileri kullanılmaktadır. Çerezlerin ve benzeri izleme teknolojilerinin pazarlama/reklam faaliyetleri, sitemizin daha işlevsel kılınması ve kişiselleştirilme amaçlarıyla kullanımına onay verebilir veya ‘’Tercihler’’ butonu ile çerezleri yönetebilirsiniz.
Ocak 2 2025
GenZ online alışverişe karşı mı?
Z KUŞAĞI ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARINI BELİRLİYOR
ijital çağda doğup büyüyen Z kuşağının, alışverişlerini tamamen online platformlara taşıyacağı düşünülüyordu. Ancak CNBC’nin yaptığı son araştırmalar, bu öngörünün doğru olmadığını ortaya koyuyor. Z kuşağı, teknoloji bağımlısı olarak nitelendirilen Y kuşağı ve X kuşağına kıyasla fiziksel mağazalarda daha fazla alışveriş yapıyor ve bu açıdan Baby Boomer kuşağıyla benzer alışkanlıklar gösteriyor.
EY danışmanlık firmasının yıllık anketine göre, Z kuşağının yaklaşık %63’ü tatil alışverişlerini fiziksel mağazalardan yapmayı planlıyor. Perakendecilerin web sitelerinden ve uygulamalarından alışveriş yapacağını söyleyenlerin oranı ise sadece %50 civarında. Bu oran, Baby Boomer’lar dışındaki tüm kuşaklar arasında en düşük seviyeyi işaret ediyor.
Habere göre 23 yaşındaki Lindsey Hyams, bu eğilimin tipik bir örneği. New Jersey’li genç, alışverişe genellikle online araştırmayla başlasa da, satın alma işlemini çoğunlukla AVM’lerde gerçekleştiriyor. “Mağazaya gidip ürünü denemek benim için daha pratik. Eğer olmadıysa, hemen orada iade edebiliyorum. UPS’e gidip göndermek ve 5-7 iş günü beklemek zorunda kalmıyorum,” diyor.
Stanford Üniversitesi’nden kıdemli araştırmacı Roberta Katz, Gen Z, Explained: The Art of Living in a Digital Age kitabının yazarı, bu durumu şöyle açıklıyor: “Z kuşağı mensupları, dijital çağda insan kalmanın öneminin fazlasıyla farkında. Birlikte olmayı seviyorlar. Yüz yüze ve birebir iletişime değer veriyorlar. Alışveriş, bazıları için gerçek bir deneyim yaşama fırsatı olabilir.”
Perakendeciler bu eğilimi yakından takip ediyor. Örneğin, online moda perakendecisi Princess Polly, Z kuşağının taleplerini karşılamak için ABD’deki ilk fiziksel mağazalarını açmaya başladı. Bath & Body Works, genç müşterilerini çekmek için mağazalarına “koku barları” ve video içerikleri ekledi. Abercrombie & Fitch’in Hollister markası ise pop-up konserler ve imza günleri gibi etkinlikler düzenliyor.
ICSC’nin araştırmasına göre, Z kuşağı tüketicilerinin %30’u ürünleri hemen elde edebilmek için fiziksel alışverişi tercih ediyor. %28’lik bir kesim ise ürünleri görme, dokunma ve deneme imkânı sunduğu için mağaza alışverişini tercih ettiklerini belirtiyor.