Şubat 2 2024

Sürdürülebilir şıklıkta son gelişmeler

Şubat 2

LÜKS MODA DÜNYASINDAN ÖNEMLİ ADIMLAR

L

üks moda zarafeti, kaliteyi ve özgünlüğü temsil eden bir dünyadır. Son yıllarda, sürdürülebilirlik bu dünyada giderek daha önemli bir hale geldi ve birçok lüks moda markası bu alanda yenilikçi adımlar atmaya başladı. Bunlar sadece moda endüstrisini değil, aynı zamanda tüm dünyayı daha sürdürülebilir bir geleceğe taşımak için önemli adımlar.
Biz de lüks moda dünyasının son birkaç ayda gerçekleştirdiği sürdürülebilirlik icraatlarını sizin için derledik.

Şubat 2

Prada sürdürülebilir Re-Nylon Koleksiyonu’nu tanıttı

İngiliz aktörler Emma Watson ve Benedict Cumberbatch, Prada’nın balık ağları ve tekstil atıklarından elde edilen geri dönüştürülmüş plastikle ürettiği 2024 Re-Nylon koleksiyonunun tanıtımı için objektif karşısına geçti. Re-Nylon Koleksiyonu’nun merkezindeki döngüsellik ve sürdürülebilirlik, markanın 2024 reklam kampanyasının mihenk taşlarını oluşturuyor. Willy Vanderperre tarafından fotoğraflanan kampanyada ünlü yıldızlar satışları Birleşmiş Milletler ile ortaklaşa yürütülen koruma çabalarına fayda sağlayan döngüsel ürünleri sergiliyor. Prada, Re-Nylon Koleksiyonu’ndan sattığı her parçayla SEA BEYOND projesine katkıda bulunuyor.

Şubat 2

Valentino, ilk Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı

Valentino, 2023 yılının sonunda markanın insanlara ve çevreye karşı sorumlu ve etik bir yaklaşım benimseme taahhüdü doğrultusunda şeffaflık yolunda önemli bir adım atarak 2022 yılı için ilk Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı. Rapor Valentino’nun sürdürülebilirlik stratejisi ve markanın üç ana odak noktasıyla ilgili özel hedeflerle birlikte 2022 yılı için bilgi ve kurumsal veriler sunuyor: Ürün, İnsan ve Gezegen.

Şubat 2

LVMH çevre stratejisinin ilk sonuçlarını açıkladı

LVMH, LIFE 360 (LVMH Initiatives For the Environment) programının ilk sonuçlarını açıklamak üzere 500’den fazla yöneticiyi, ortaklarını ve diğer sektör oyuncularını bir araya getirdi. Etkinlikte, bu programın temelini oluşturan döngüsel ekonomi, biyoçeşitliliğin korunması, CO2 emisyonlarının azaltılması, izlenebilirlik ve şeffaflık ile ilgili çevresel performansın somut bileşenleri açıklandı. LVMH ayrıca karbon ayak izinin yanı sıra, su ve biyoçeşitlilik etkilerini azaltma konusunda tedarikçilere destek sağlamayı amaçlayan bir program başlattı: LIFE 360 Business Partners. LVMH, 2024 yılı itibarıyla, tedarikçilerin çevresel hedeflere ilişkin ihtiyaç ve beklentilerini dinleyebileceği bir forum düzenleyecek.

Şubat 2

Kering, ‘CDP Triple A’ puanı alan tek lüks moda grubu oldu

Kâr amacı gütmeyen çevre kuruluşu CDP’nin (Carbon Disclosure Project - Karbon Saydamlık Projesi) 2023 İklim Değişikliği, Orman ve Su Güvenliği anketleri aracılığıyla bildirilen veriler doğrultusunda, Kering puanlanan 21.000’den fazla şirket arasından “Triple A” puanı alan 10 şirketten biri ve tek lüks moda grubu oldu. Dünyanın en büyük çevresel veri tabanına sahip olan Karbon Saydamlık Projesi’nin puanları sıfır karbonlu, sürdürülebilir ve dirençli bir ekonomiye yönelik yatırım ve satın alma kararlarını yönlendirmek için yaygın olarak kullanılıyor.

Şubat 2

Stella McCartney COP28’e katıldı

Stella McCartney, yirmi yılı aşkın bir süredir iklim değişikliğiyle mücadele etmek ve endüstrinin gezegen üzerindeki zararlı etkilerini azaltmak için moda serisini sürdürülebilir üretim yöntemlerine bağlı kalarak oluşturmayı misyon edinen bir isim. İngiliz tasarımcı, 2023’ün son ayında Dubai’de gerçekleştirilen COP28’e katılan tek moda tasarımcısı olarak sektörün çevre üzerindeki etkisi konusunda farkındalık yaratmayı ve tüketicileri daha sürdürülebilir seçimler yapmaları konusunda etkilemeyi umduğunu söyledi. Moda endüstrisini temsil eden Stella McCartney ve ekibi, zirve boyunca çeşitli görüşmelerde de bulundu.