Kasım 2024

2025’in en önemli iş trendleri

Kasım

ALINMASI GEREKEN ÖNLEMLER VE ATILMASI GEREKEN ADIMLAR…

Y

ılı bitirmemize aylar kala 2025’e dair öngörülere kulak kabartmaya başladık. Forbes yazarlarından fütürist Bernard Marr da aynı sebeple önümüzdeki yıl trend olması beklenen 5 iş fikrinin altını çizmiş makalesinde. Marr’a göre günümüz iş dünyasında hayatta kalmak ve gelişmek isteyenler için inovasyonun getirdiği tehdit ve fırsatların dinamik birleşimini anlamak çok önemli. İşte Bernard Marr’ın önümüzdeki yıl iş dünyasını şekillendirecek temel trendler listesi:

Kasım

Üretken yapay zekâ ile stratejik olmak
Geçtiğimiz birkaç yılı yapay zekânın (YZ) potansiyeli karşısında büyülenerek geçirdiğimiz bir gerçek. Ancak Marr, 2025’in artık bu abartılı büyülenmenin ötesine geçerek yapay zekânın gerçek iş dünyasına entegre edileceği bir yıl olacağını ifade ediyor. Google, Amazon ve Netflix gibi markalar stratejilerini bu konuda “derin öğrenmeyi” merkeze alarak geliştirdiler. Ancak aktif hayatta kullanılanlar yapay zekâ değil onun desteğiyle ortaya çıkarılan işler. Yani özetle Marr diyor ki, önümüzdeki yıl chatbot eklenmiş mevcut ürün ve hizmetler yerine YZ tarafından tamamen yeni olanaklar sağlanmış araçlar ve uygulamalarla tanışacağız.

Sürdürülebilir iş ve döngüsel ekonomiler
Son yılların en önemli konularından biri olan sürdürülebilirliğin bu listede olması şaşırtıcı değil elbette. Bernard Marr, tüketici taleplerinin arttığı ve çevre dostu olmaya yönelik sürdürülebilirlik hareketinin değişimi adına, sağlam adımların atılacağı bir yıl olacağı öngörüsünde bulunuyor. Ona göre 2025’te özellikle atıkları azaltmak ve çevresel ayak izini ortadan kaldırmak için “kapalı döngü” sistemine yani malzemelerin yeniden kullanılması ve kaynakların geri dönüştürülmesine odaklanılan döngüsel ekonomilerin geliştirilmesi bekleniyor. Aynı zamanda üreticinin ne kadar “yeşil” olacağı da tüketicilerin alım öncelikleri arasındaki yerlerini belirleyecek. Bu durumda sektör sürdürülebilirliğe daha fazla ihtiyaç duyacak.

Kasım

Hiperotomasyon ve akıllı işletme
Marr’a göre 2025’te göreceğimiz yeniliklerden biri satış ve pazarlamadan Ar-Ge’ye, üretimden tedarik zincirine kadar tüm departmanlar arasında sorunsuz iletişimin kurulması için de yapay zekâya güvenilmesi olacak. Örneğin müşteri alışkanlıkları ve davranışlarındaki gelişme, algoritmalara anında yansıyarak üretimi bu konuda uyaracak. Tüm bunların yanı sıra elbette insanların sahip olduğu işler ve bu işlerin geleceği, veri güvenliği gibi başlıklar bu gelişmelerle birlikte tartışılan maddelerden olacak.

Müşteri deneyimi her şeydir
“Giderek artan bir şekilde biliyoruz ki, sadece kalite ve fiyat konusunda rekabet etmekten öte, tüketiciler kendi ihtiyaçlarına göre uyarlanmış ve sürekli olarak mükemmel kalitede hizmetle karşılanmalarını bekliyor,” diye açıklıyor Marr. Ve buna göre 2025’te artık müşteri deneyimi rakipler arasında sizi farklı noktaya koyacak en büyük etkenlerden biri olacak. Pazardaki kalıcılığınız akılda kalıcı deneyimler ya da aşırı kişiselleştirilmiş ürünler sunup sunmadığınıza bağlı olabilir.

Belirsizlik çağında esneklik
Savaşlar, salgın hastalıklar, ekonomik dalgalanmalar… Hiç şüphesiz son yıllar maddi manevi inişlerin ve çıkışların yaşandığı ve üstelik bunların çok hızlı geliştiği dönemlere şahit oluyoruz. İşte Bernard Marr’a göre dayanıklılık, “fırtınayı atlatmaktan” öte, beklenmedik durumlara yanıt verebilme; koşullar gerektirdiğinde hızla normale dönebilme yeteneğini işletmenin temellerine yerleştirmek anlamına geliyor. Yani krizi atlatmaktan ziyade onun geleceğini tahmin etmek, proaktif olmak ve en az sıyrıkla atlatabilecek kadar hazırlıklı olmak artık her şeyden önemli. “Asıl mesaj,” diyor Marr, “beklenmeyeni beklemek ve ona hazırlıklı olmaktır.”

Kaynak: Forbes