M
cKinsey’in Çin, Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik
Devletleri’nde 5.000’den fazla tüketiciyle yaptığı yeni
“Sağlıklı Yaşamın Geleceği” araştırması, tüketici sağlıklı
yaşam ortamını şekillendiren trendleri inceliyor. İşte
araştırmanın öne çıkanları…
Kişiselleştirme ve yapay zekâ: Tüketiciler giderek daha fazla
kişiselleştirilmiş sağlıklı yaşam ürünü ve hizmet talep ediyor; bu da
teknolojik gelişmeler ve üretken yapay zekânın yükselişiyle destekleniyor.
Birleşik Krallık ve ABD’deki tüketicilerin yaklaşık %20’si, Çin’deki
tüketicilerin ise %30’u, biyometrik veriler kullanarak kişiselleştirilmiş
öneriler sunan ürünler arıyor. Yapay zekâ, kullanıcılara özelleştirilmiş
antrenmanlar ve sağlık bilgileri sunmak için giyilebilir cihazlara ve
uygulamalara entegre ediliyor.
Biyoizleme ve giyilebilir cihazlar için yeni bir dönem: Saat gibi giyilebilir
cihazlar yıllardır popüler olsa da, çığır açan teknolojilerle desteklenen
yeni modaliteler biyolojik izleme ve giyilebilir cihazlar için yeni bir
çağ başlattı. Örneğin, giyilebilir biyometrik yüzükler artık eşleştirilmiş
mobil uygulamalar aracılığıyla tüketicilere uyku kaliteleri hakkında bilgi
sağlayan sensörlerle donatılmış durumda. Şirketlerin daha geniş bir
yelpazedeki sağlık göstergelerini takip etmesiyle, giyilebilir cihazların
kullanımının artmaya devam etmesini bekleniyor.
Temiz etiketlerden klinik etkinliğe geçiş: Araştırmaya göre, doğal veya
temiz ürünlerden etkinliği klinik olarak kanıtlanmış ürünlere doğru
belirgin bir kayma söz konusu. Birleşik Krallık ve ABD’deki tüketicilerin
yaklaşık yarısı, özellikle reçetesiz ilaç ve takviye gibi kategorilerde, klinik
etkinliği ön planda tutuyor. Bu doğrultuda markaların, iddialarını üçüncü
taraf sertifikaları ve araştırmalarla doğrulamaları teşvik ediliyor.
Doktor tavsiyelerinin yükselişi: Tüketici alanında medya etkileyicileri
(influencer) pazarlamasının yaygınlaşması, farklı güvenilirlik derecelerine
sahip yeni sağlıklı yaşam bilgi kaynakları yarattı. Tüketiciler ise
‘healthwashing’ten (bir ürünü gerçekte olduğundan daha sağlıklı gösteren
aldatıcı pazarlama) kaçınırken, güvenilir sağlıklı yaşam tavsiyeleri için
sağlık hizmeti sağlayıcılarına yöneliyor. Doktor tavsiyeleri (özellikle
farkındalık, uyku ve genel sağlıkla ilgili ürünlerde) satın alma kararlarını
ciddi şekilde etkiliyor.
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Evde sağlık: COVID-19 pandemisi evde test kitlerini olağan hale getirdi ve
pandemi endemik aşamaya geçtikçe, tüketiciler diğer ev tipi kitlere daha
fazla ilgi göstermeye başladı. Zira araştırmaya göre ABD’li tüketicilerin
%26’sı evde vitamin ve mineral eksikliklerini, %24’ü soğuk algınlığı ve grip
semptomlarını, %23’ü ise kolesterol seviyelerini test etmekle ilgileniyor.
Evde yapılan tanı testleri, hızlı sonuç ve sık sık test yapma olanağı
sunduğu için tüketicilere cazip geliyor.
Bu trendler, tüketicilerin artık sağlık ve zindelik konularına daha proaktif
ve bilinçli bir şekilde yaklaştıklarını; kişiselleştirilmiş, etkili ve güvenilir
çözümler aradıklarını gösteriyor.