Web sitemizde çerezler ve benzeri izleme teknolojileri kullanılmaktadır. Çerezlerin ve benzeri izleme teknolojilerinin pazarlama/reklam faaliyetleri, sitemizin daha işlevsel kılınması ve kişiselleştirilme amaçlarıyla kullanımına onay verebilir veya ‘’Tercihler’’ butonu ile çerezleri yönetebilirsiniz.
Haziran 2024
Tüketiciler veri odaklı ve bilim destekli sağlıklı yaşam çözümleri istiyor!
2024’TE TÜKETİCİ SAĞLIĞI VE ZİNDELİK ALANINI ŞEKİLLENDİREN BEŞ TREND
cKinsey’in Çin, Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik Devletleri’nde 5.000’den fazla tüketiciyle yaptığı yeni “Sağlıklı Yaşamın Geleceği” araştırması, tüketici sağlıklı yaşam ortamını şekillendiren trendleri inceliyor. İşte araştırmanın öne çıkanları…
Kişiselleştirme ve yapay zekâ: Tüketiciler giderek daha fazla kişiselleştirilmiş sağlıklı yaşam ürünü ve hizmet talep ediyor; bu da teknolojik gelişmeler ve üretken yapay zekânın yükselişiyle destekleniyor. Birleşik Krallık ve ABD’deki tüketicilerin yaklaşık %20’si, Çin’deki tüketicilerin ise %30’u, biyometrik veriler kullanarak kişiselleştirilmiş öneriler sunan ürünler arıyor. Yapay zekâ, kullanıcılara özelleştirilmiş antrenmanlar ve sağlık bilgileri sunmak için giyilebilir cihazlara ve uygulamalara entegre ediliyor.
Biyoizleme ve giyilebilir cihazlar için yeni bir dönem: Saat gibi giyilebilir cihazlar yıllardır popüler olsa da, çığır açan teknolojilerle desteklenen yeni modaliteler biyolojik izleme ve giyilebilir cihazlar için yeni bir çağ başlattı. Örneğin, giyilebilir biyometrik yüzükler artık eşleştirilmiş mobil uygulamalar aracılığıyla tüketicilere uyku kaliteleri hakkında bilgi sağlayan sensörlerle donatılmış durumda. Şirketlerin daha geniş bir yelpazedeki sağlık göstergelerini takip etmesiyle, giyilebilir cihazların kullanımının artmaya devam etmesini bekleniyor. Temiz etiketlerden klinik etkinliğe geçiş: Araştırmaya göre, doğal veya temiz ürünlerden etkinliği klinik olarak kanıtlanmış ürünlere doğru belirgin bir kayma söz konusu. Birleşik Krallık ve ABD’deki tüketicilerin yaklaşık yarısı, özellikle reçetesiz ilaç ve takviye gibi kategorilerde, klinik etkinliği ön planda tutuyor. Bu doğrultuda markaların, iddialarını üçüncü taraf sertifikaları ve araştırmalarla doğrulamaları teşvik ediliyor. Doktor tavsiyelerinin yükselişi: Tüketici alanında medya etkileyicileri (influencer) pazarlamasının yaygınlaşması, farklı güvenilirlik derecelerine sahip yeni sağlıklı yaşam bilgi kaynakları yarattı. Tüketiciler ise ‘healthwashing’ten (bir ürünü gerçekte olduğundan daha sağlıklı gösteren aldatıcı pazarlama) kaçınırken, güvenilir sağlıklı yaşam tavsiyeleri için sağlık hizmeti sağlayıcılarına yöneliyor. Doktor tavsiyeleri (özellikle farkındalık, uyku ve genel sağlıkla ilgili ürünlerde) satın alma kararlarını ciddi şekilde etkiliyor.
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Evde sağlık: COVID-19 pandemisi evde test kitlerini olağan hale getirdi ve pandemi endemik aşamaya geçtikçe, tüketiciler diğer ev tipi kitlere daha fazla ilgi göstermeye başladı. Zira araştırmaya göre ABD’li tüketicilerin %26’sı evde vitamin ve mineral eksikliklerini, %24’ü soğuk algınlığı ve grip semptomlarını, %23’ü ise kolesterol seviyelerini test etmekle ilgileniyor. Evde yapılan tanı testleri, hızlı sonuç ve sık sık test yapma olanağı sunduğu için tüketicilere cazip geliyor.
Bu trendler, tüketicilerin artık sağlık ve zindelik konularına daha proaktif ve bilinçli bir şekilde yaklaştıklarını; kişiselleştirilmiş, etkili ve güvenilir çözümler aradıklarını gösteriyor.