Ağustos 2024

Yemek deneyiminde yeni dönem

Ağustos

SOSYAL MEDYADAN SEÇİLEN REZERVASYONLAR

T

abağınızdaki yemeğin güzel görünmesini istemeniz elbette doğal bir durum. İştah açıcı bir görüntü her zaman tercih edilir. Ancak bu, son birkaç yıldır restoranların masanıza gelen yemeklerde görselliği her zamankinden fazla tercih ettiği gerçeğini değiştirmiyor. Üstelik bunu yapabilmek için danışmanlara ve ajanslara para ödüyor ve yaratıcılık üzerine kadrolar açıyorlar. Peki ama neden?

Avustralya’nın ünlü dergilerinden Gourmet Traveller’a göre cevap “paylaşılabilirlik.” Bir yemeğin tadını çıkarmadan önce yaşadığımız deneyim tarihin hiçbir döneminde bu kadar önemli olmamıştı. Hatta bazen deneyimin lezzetten önde geldiğine bile şahit olabilirsiniz. Zira bir süredir hayat eşittir sosyal medyada gösterdiklerimiz ya da gördüklerimiz! Sosyal medyanın restoran seçimlerinizde ne kadar önemli olduğunu bir düşünün. Rezervasyon platformu OpenTable’ın yaptığı bir araştırma müşterilerin yüzde 87’sinin bir restorana sosyal medya referansıyla gitmeye karar verdiğini söylüyor. Avustralya merkezli aynı araştırmanın sonuçlarına göre her beş katılımcıdan biri sırf hakkında paylaşım yapabilmek için bir rezervasyon yaptırdığını itiraf ediyor. Aynı katılımcıların üçte biri, sadece internette gördükleri bir yemeği denemek için rezervasyon yaptırıyor.

Ağustos

Durum böyle olunca restoranların pazarlama için sosyal medyayı kullanması ve buna her zamankinden fazla önem vermesi kaçınılmaz. Food Republic web sitesine göre, 2021 yılında New York et lokantası Skirt Steak, biftek kızartmaları TikTok’ta viral olunca fazladan personel işe almak zorunda kaldı. Sosyal medyanın en son pasta takıntısı olan “crookie” isimli pastanenin Paris’teki şubesinde artık standart olan kuyruklar oluşuyor. Restoranların, müşterileri baş aşağı giden bir ekonomide bile kapıdan içeri girmeye teşvik etmek için kullanabilecekleri sosyal medya taktikleri de var. Örneğin bazı restoranlar, gösterişli influencer kozunu oynamak yerine Instagram akışlarını, malzemeleri ve teknikleri vurgulamak için kullanıyor. Instagram hesaplarında beğeni ya da paylaşım peşindeymiş gibi hissettirmeyen havalı ve kendinden emin bir odağa sahip olmak da bu işin bir parçası.

Ancak viral olmuş bir yemeğin geri tepme ihtimali de çok yüksek. Bu durumda viral bir yemeğe sahip olmak pratikte sürdürülebilir bir plan gibi görünmüyor. Her ne olursa olsun son yıllarda yemeğe ve restoranlara olan bakış açısı öyle bir noktaya geldi ki buradan geri dönüş yok gibi. Asıl merak edilen, bundan sonra ne olacağı.

Kaynak: Gourmet Traveller