Temmuz 2 2023

Ünlülerin markaları yükselişte

Temmuz 2

İLK SIRALARDA KİMLER VAR?

B

ugün her ne kadar kendi markalarını piyasaya süren ünlü isimlerin arttığını konuşsak da bu akımın ilk adımlarını 1900’lü yıllara kadar uzandığını hatırlamakta fayda var. Aslında biraz düşününce o yıllara dair herkesin aklına gelebilecek iki isimden bahsediyoruz: Cary Grant ve Elizabeth Taylor. İki ünlü yıldızın da ilk ürünleri parfüm üzerineydi. Üstelik söylenene göre başlarda epey de başarılılardı. Ancak o dönemin belki de tek sorunu tek ürün gamı üzerinden çalışma yapılmasıydı. Yıllar geçtikçe ünlüler kendi giyim markalarının yanında başka alanlara da yöneldiler. 21. yüzyıla geldiğimizde artık ünlü isimlerin bir markaya sahip olması büyüyen bir trend haline gelmişti. Bugün, yiyecek ve içecekten ev eşyalarına ve teknolojiye kadar hemen hemen her ürün kategorisinde örneğin, Fenty Beauty (Rihanna), The Honest Company ( Jessica Alba) ve Aviation Gin (Ryan Reynolds) gibi 21. yüzyılın en başarılı ünlü markaları arasında sayılanlar var. Peki ünlü markaları başarısını neye borçlu?

Temmuz 2

Aslında bu trendin arkasında birkaç faktör var. İlk olarak, hiç kuşkusuz ünlü isimler kendilerini ve kişisel tarzlarını tanıyan vefalı bir hayran kitlesine sahipler. Üstelik sosyal medya çağında hayranları artık onların hayatının detaylarına daha fazla hakim olduğunu hissediyor. Bu hakimiyet ünlülerin ürünlerinin hayranlarıyla daha hızlı ve etkili iletişim kurmasına ve güncel hayatta kullanımlarının görünürlüğünün de artmasına neden oluyor.
Diğer taraftan baktığımızda halihazırda ünlü olan kişiler zaten birer marka ve yarattıkları markaya da kendi değerlerini katarak onun güçlenmesine yardımcı oluyorlar. Ancak elbette markaya imza atan her tanınmış simanın ürünü başarı gösteremiyor. Örneğin 2000’li yılların başında yenilebilir kozmetik ürünlerle piyasaya hızlı giriş yapan Jessica Simpson’ın markası Dessert Beauty ve 2008 yılında kurduğu vegan ayakkabı markasıyla o dönem konuşulan Natalie Portman düşük satış rakamları yüzünden piyasaya tutunamayanlar arasındaydı. Peki ya en başarılısı? Hiç kuşkusuz 2021 yılında Fenty Beauty markasıyla servetini 1.7 milyar dolara yükselterek müzik dünyasının en zengin kadını unvanını alan Rihanna. Ve onun kadar olmasa da markasına yatırım yapan ve onu istikrarla büyüterek yoluna devam etmesini sağlayan ünlülere ve markalarına bir göz atalım.

Temmuz 2

Ekranın sevilen isimlerinden Selena Gomez 2019 yılında kurduğu Rare Beauty markasıyla yüksek kaliteli kozmetik ürünleri arasındaki masada yerini aldı. Gerçekçi olmayan mükemmellik standartlarını yıkmak, sloganıyla yola çıkan Rare Beauty marka değerini 60 milyon dolara çıkarırken kurucusu Gomez’i de 400 milyon ile Instagram’ın en çok takip edilen kadını yaptı.

Temmuz 2

2018’de 124 milyon dolar ile Forbes’un ünlü 100 listesi tarihindeki en yüksek rakama ulaşan aktör Dwayne Johnson olmuştu. Ancak henüz o zaman bile bugün 17 uluslararası içki ödülüne layık görülen markası Teremana Tequila henüz ortada yoktu. Bu başarı Dwayne’in tekila markasını dünya üzerindeki markalarda ilk ona soktu. Markanın bugünkü değeri yaklaşık 3.5 milyar dolar.

Güzellik sektöründe sekiz yılını geride bırakan Drew Barrymore’un Flower Beauty markası ilk onda yer alıyor. Serisinden 50 milyon dolar gelir elde eden Barrymore Instagram’da 548.000 takipçiye sahip. Barrymore, Flower Beauty’nin arkasındaki ilhamın, uygun fiyata kaliteli ürünler yaratma arzusundan kaynaklandığını söylüyor. Rakamlar, Flower Beauty’nin net değerinin 125 milyon dolar olduğuna işaret ediyor.

Güzellik sektöründe sadece iki yılını geçiren Lady Gaga’nın Haus Laboratories’i 140 milyon dolar gelir elde ederek ismini yukarılara taşıdı. Haus Laboratories ürünlerini vegan ve zulümsüz olarak tanıtıyor.

46 yaşındaki Ryan Reynolds’ın 2006 yılında kurduğu markası Aviation Gin’i 2020’de sattığında değeri 335 milyon dolardı. Öngörüler ise hâlâ Reynolds’un yüzde 20’sine sahip olduğu markanın önümüzdeki on yıl içinde 600 milyon doları göreceği yönünde.

Mark Wahlberg’ün fitness markası, Emma Watson’ın mantar temelli kahve markası, Jessica Alba’nın organik bebek ürünleri markası ve daha birçokları… Konuşulan rakamlar elbette ünlülerin tanınmışlıklarıyla doğrudan orantılı ancak ürünün kalitesi, reklamın doğru stratejide yapılmasından tüketici yorumlarına kadar her şey bu markaların başarısının altında yatan sebepler.