Web sitemizde çerezler ve benzeri izleme teknolojileri kullanılmaktadır. Çerezlerin ve benzeri izleme teknolojilerinin pazarlama/reklam faaliyetleri, sitemizin daha işlevsel kılınması ve kişiselleştirilme amaçlarıyla kullanımına onay verebilir veya ‘’Tercihler’’ butonu ile çerezleri yönetebilirsiniz.
Mayıs-2 2023
Parmaktaki sağlık: Oura Ring
GELİŞEN PAZARIN YENİ GÖZDESİ
eknolojinin hayatımızda kapladığı yer arttıkça, obje olarak kapladığı alan küçülüyor. Manuel çalışan tansiyon aletlerini düşünün, ardından yumruk büyüklüğünde dijital ölçerlere dönüşünü... Ama bununla bitmedi elbette, saatlerimiz akıllı saatlere dönüp kalp ritmimizi ölçebilir oldu. Şimdiyse artık yalnızca yüzük boyutuna indirgenmiş ürünlerden bahsedebiliyoruz.
Özellikle sağlık söz konusu olduğunda kişiselleştirilmiş veri alabilmek tüketicinin önceliği haline geldi. Uzmanlar sağlık verilerini yakından takip edebilen cihazların hayat kalitesini yükselttiği konusunda hemfikir. Giyilebilir sağlık ürünleri pazarına baktığımızdaysa önümüzdeki yıllarda çok daha fazla yükselişe geçecek bir sektörle karşı karşıya olduğumuz belirgin bir gerçek. Hiç şüphesiz daha fazla insan bu gelişmeden faydalandıkça sektör gelişecek yeni alanlar buluyor.
Global News Wire verilerine göre 2022 yılında giyilebilir teknoloji ürünlerindeki en büyük pay yüzde 50,10 oranında bileklik segmentine aitti. Bu bileklikler kalori alımı takibi, su içme aralıkları ve adım izleme hakkında sağladığı bilgilerle bireyleri daha sağlıklı bir yaşama teşvik ediyor. Diğer ürün gruplarına göre daha fazla tercih edilmelerinin en muhtemel sebeplerinden biri de taşınmalarının çok kolay olması. Finlandiyalı şirket Oura ise bunu biraz daha ileri taşıyarak tüm bu verileri ve daha fazlasını takip edecek bir yüzük piyasaya sürdü. Aslında marka ilk adımı yaklaşık on yıl önce yalnızca uyku takibi yapabilen bir ürünle atmıştı. O günden beri tüm teknolojik gelişmeleri yüzüğe ekleyip güncelleyerek, bugün Oura Gen 3 modeline kadar ulaştılar. Geçen yıl nisan ayında 2,55 milyar dolar değer biçilen şirket, 4 gram ağırlığında ve yedi günlük pil ömrüne sahip bu yüzüklerden bir milyondan fazla sattı.
Oura misyon olarak teknoloji ve kişiselleştirme çıtasını ileri taşıyan bir stratejiyle hareket ediyor. Aslında hâlâ çıkış amacını koruyor: uykuyu takip etmek. Çünkü markaya göre kalp hastalığını önleyecek, daha iyi görünmenizi sağlayacak, enerji verecek, daha üretken yapacak tek bir ilaç var, o da uyku. Oura’yı bilekliklerden ayıran en önemli özellik bu. Eğer bir gün önce yeterince uyumamışsanız, Oura size daha az adım atmanızı ve toparlanmak için kendinize zaman ayırmanızı söyleyebiliyor. Ölçümleri sayesinde uykusuzluğunuzun kaynağına inmenizi sağlayabiliyor. Sebep belki bir kadeh şaraptı, belki gün içinde yaşadığınız stres…
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Ama dediğimiz gibi Oura yerinde durmuyor! Şirket, yakın zaman önce FDA onaylı doğum kontrol uygulaması Naturel Cycles ile ortaklık kurdu. Bu sayede sensörleri üzerinden kullanıcının vücut sıcaklığını takip edebiliyor ve bunu doğurganlığı belirlemek için kullanabiliyor. Tabii tüm bunların yanı sıra stilini de Gucci ile yaptığı iş birliğine borçlu.
Peki bundan sonraki günlerde bizi ne bekliyor? Öncelikle Oura ismini daha sık duymaya hazır olabilirsiniz. Zira marka kendini geliştirmek için hiçbir fırsatı kaçırmıyor. Teknoloji dünyasında kulaktan kulağa yayılan haberlere göre Oura şu sıralar dijital kimlik platformu Proxy ile yaptığı anlaşmayla yüzüğü tıpkı akıllı telefon ve saatlerde olduğu gibi temassız ödeme özelliklerine kavuşturacak.
Piyasaya son bir kez daha göz gezdirirsek rakamlar, teknolojinin hayatımızda kaplayacağı alanı daha rahat anlamamızı sağlayacaktır. Giyilebilir cihaz piyasası 2015 yılında 2 milyar dolar civarındaydı, 2022 yılına gelindiğindeyse 61 milyar dolara çıktı. Öngörülere göre bu rakam on yıl sonra ikiye katlanacak. Sonuç olarak gelişen, yenilenen ve kişiselleşen teknolojiler hayatımızda her geçen yıl daha fazla yer kaplayacağa benziyor.