Haziran 2023

Sessiz lüks modası

Haziran

BÜYÜK LOGOLARIN MODASI GEÇİYOR MU?

A

slında gerçek stil sahipleri onun gösterişten, büyük logolardan, imza şekillerden fazlası olduğunu bilir. Bu yüzden şimdilerde adı “sessiz lüks” olarak anılan trend aslında oldukça sesli olarak yıllardır yükselişini sürdürüyordu. Sessiz lüks çoğunlukla nötr renk paletiyle gösterir kendini. Ancak bunun yanında uyum, işlevsellik, markayla kurulan gerçek bağ hatta yatırım amaçlı giyinmeyi de içerir. Bu aslında iyi bir parçanın farklı kombinlerle kullanılabilmesi ve uzun yıllar dolapta dursa da ilk günkü değerinden hiçbir şey kaybetmemesi anlamına geliyor. Bu trendi tamamen teknik olarak ele alacak olursak, şıklıktan ödün vermeden kullanım başına maliyeti en üst düzeye çıkarmakla ilgili olduğunu da söyleyebiliriz.

Haziran

Kendini göstermekten asla geri durmayan Influencerlar’ın birinden diğerine geçen renkli, gösterişli ve benzer modayı takip etmek eğlenceli olsa da rafine zevkler kendini sessiz lükste buluyor. Sessiz lüks yolunda ilerleyen önemli markalar arasında The Row, Khaite, Brunello Cucinelli, Jil Sander ve Loro Piana yer alıyor. Bu markaların tasarımları ve marka hikâyelerini, basitçe ifade etmek gerekirse “bilgili” lüks meraklılarından oluşan özel bir kulüpte yankı bulduklarını söyleyebiliriz. Yani her bir dikişi, kıvrımı, deseni ve tonu ayırt edebilen ve algılayabilen son derece sadık bu tüketiciler, logo ya da monogram içermeyen zamansız siyah bir elbiseye 2.450 $ yatırım yapmaktan çekinmiyorlar. Sadeleştirilmiş zarafetin bu sağduyulu müritleri gerçek lüksün kokusunu kilometrelerce öteden alabilirler.

Haziran

Bununla birlikte yakın zamanda finalini yapan Succession gibi popüler dizilerde vücut bulan akım, “Bunun için çok para ödedim” diye bağırmayan parçalara yönelişin bir habercisi. Sessizce ben kaşmirim diyen bir kazak ya da ince işçilikle dikilmiş ipek bir gömlek şimdi daha güçlü gibi görünüyor. Bu trende lüks markaların nasıl tepki vereceği ise merak konusu.