Ocak 2021

Lüks tekstile 2021 güncellemesi

Ocak

LÜKS MODA SEKTÖRÜNDEKİ YENİLİKLER…

L

üks moda sektörü büyümeye ve teknolojik gelişmelerin keyfini çıkarmaya devam ediyor. Bunu yaparken de müşterilerine daha iyi bir deneyim sağlamak adına ellerinden geleni yapıyorlar. Satış kanallarını mağazalardan dijitale aktarmayı hedefleyen lüks markalar aynı zamanda teknolojinin de desteğiyle alternatif materyaller üretmek adına birbirleriyle yarışıyor. Biz de bu yıl lüks moda sektöründe karşımıza çıkması beklenen yenilikleri araştırdık.

Ocak

Deneyimsel mağazalar

Lüks alışverişlerin %92'si mağazalarda gerçekleşiyor. Bununla birlikte, eğilim yavaş yavaş değişiyor ve insanlar çevrimiçi alışverişe her zamankinden daha fazla ilgi gösteriyor. Bu nedenle lüks markalar, artık artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) gibi teknolojileri kullanmaya başladı. Böylece müşteriler mağazalarda sanal gezintiye çıkabiliyor, farklı kıyafetler deneyebiliyor ve diğer insanlarla etkileşime girebiliyor. Hatta bazı moda evleri, müşterilerin kıyafetlerinin farklı hava koşullarında nasıl görüneceğine dair bir ön izleme yapmalarına olanak tanıyan etkileşimli aynalara sahip.

Ocak

Mobil cihazlar görevi devralıyor

İlk cep telefonu 1973 yılında icat edildiğinde, pek çok insan bu telefonların bu kadar işlevsel ve kullanışlı cihazlar olabileceğini düşünmüyordu. Ancak artık günlük hayatımızın ayrılmaz bir parçası hâline gelen cep telefonları, ürün araştırmasından ödeme yapmaya kadar birçok durumda kullanılıyor. Lüks tekstil üreticileri de tüketicilerin her yerden alışveriş yapmasını kolaylaştırmak amacıyla yeni uygulamalara yöneliyor. Bu nedenle son zamanlarda mağazaların, insanların bir dokunuşla erişebilecekleri mobil uygulamalar, promosyonlar, iade hizmetleri ve mobil ödeme seçenekleri sundukları bir eğilim görüyoruz. Müşterileriyle etkileşim kurmak için coğrafi referanslama ve anlık bildirimlerden yararlanan üreticiler, ayrıca mobil uygulamaları, potansiyel müşterilerle daha fazla etkileşim kurabilecekleri sosyal medya platformlarına bağlıyor.

Kişiselleştirme

Lüks tekstil sektöründe müşteriye çok fazla ürün çeşidi sunmak yeterli artık değil. Her marka, müşteri için ideal bir profil oluşturmalı ve müşterilere değer verdiklerini, onları kişisel düzeyde anladıklarını gösterebilmeli. Markaların sadık müşteriler yaratması ve etkileşim seviyelerini artırması da yalnızca kişiselleştirme yoluyla mümkün oluyor. Peki, kişiselleştirme nasıl sağlanabiliyor? Çeşitli algoritmalar, web sitesi ziyareti sırasında müşterinin alışkanlıklarını inceliyor ve sayfada daha önce ziyaret ettiği alanlara dayalı olarak ilgili ürünleri öneriyor. Buradaki temel amaç, müşterilerin ihtiyaçlarını önceden tahmin ederek kişiye özel öneriler sunmak ve ihtiyaçları için başka bir markaya yönelmesinin önüne geçmek.

Ocak

Nesnelerin interneti – Internet of Things (IoT)

Moda, teknolojik gelişmeler sayesinde vücudumuzu kamufle etmenin ötesine geçti. Modayla teknolojinin kesişim kümesi, hayli heyecan verici birçok olasılığı içeriyor. Dijital giyim, akıllı tekstiller, giyilebilir elektronik cihazlar artık çevremizle kurduğumuz iletişimi ve bedenlerimizi etkiliyor. Lüks moda evleri, envanter yönetimi, veri paylaşımı ve güvenlik gibi alanlarda IoT'den yararlanıyor. IoT aynı zamanda lüks moda ürünlerinin hem üretimi hem de dağıtımında verimlilik ve üretkenlik sağlıyor. Bunların yanı sıra artık kalp atış hızını ve sıcaklığı takip edebilen tekstil ürünleri de üretiliyor. Adımlarımızı sayıp yaktığımız kalorileri hesaplayan diğer lüks ürünler 2021’de demode olacak gibi görünüyor.

Ocak

Alternatif malzemeler

Üreticilerin farklı kumaş türleri yaratmak için teknolojiyi kullandığı bir gerçek. Çevresel bozulmanın büyük bir sorun olduğu günümüzde artık tüketiciler de uyanıyor ve çevre dostu malzemeleri tercih ediyor. Bitkilerin yapraklarından veya alglerden üretilen bu "yeni" kumaşlar hem sentetik liflere göre daha nefes alabilir hem de toksik değil. Bu yıl da dahil olmak üzere önümüzdeki yıllarda bu tür kumaşları daha çok göreceğiz.

Ocak

3D baskı

Lüks moda evleri, kumaş israfını %35'ten fazla azaltması ve dokuma açısından sınırsız alternatif sunması açısından 3D baskıya önem vermeye başladı. Farklı bağlantı şekilleriyle, standart dokuma ve örme kumaşlara alternatif yüzeyler elde edilebilen 3D baskı aynı zamanda daha az işçilik gerektiriyor ve diğer üretim biçimlerine göre çok daha rafine sonuçlara ulaşıyor. Sınırsız bir tasarım olanağı sunması da cabası!