Mayıs 2021

Evde olmanın yarattığı lüks: Pijamalar

Mayıs

HEM EVDE HEM DIŞARIDA PİJAMA MODASI YÜKSELİŞTE!

P

andemi başladığından beri kendiliğinden yükselen bir trend var: Pijamalar. Evde kalan, evden çalışan çoğu kişinin gün boyunca üzerinden çıkarmadığı bu yeni “iş kıyafetleri” artık günlük giyimde de ön sıralarda yer alıyor. Durum böyle olunca, lüks markalar değil Zoom toplantılarında, dışarıda giyildiğinde bile şık duracak pijamaların üretimine hız verdi. Çünkü şu bir gerçek ki artık insanlık “rahat ve moda” anlayışına daha fazla ihtiyaç duyuyor. Saks Fifth Avenue Moda Direktörü Roopal Patel WSJ’a verdiği röportajda “İnsanlar rahatlık ve modayı birlikte yaşamanın alternatif yollarını arıyor,” diyor. Geçtiğimiz yılın Mart ayında dünya durduğunda mağazanın pijama satışlarındaki artışı fark eden Patel, bu seçimin karantina rutinleri arasına girdiğini söylüyor. Şimdiyse gözler yeni stillerin peşinde. Modacılara göre doğru parçalarla kombinlenen bir pijamayla her yere gidebilirsiniz! Sofia Coppola’nın 2013 yılı Met Gala’sındaki kırmızı halı görüntüsünü hayal edin: Metalik bir Marc Jacobs pijama üzerine zarif ve ışıltılı mücevherler... İşte bu kadar basit.

Mayıs

Pazar araştırma şirketi The NPD Group’a göre Kasım 2020 itibariyle pijama satışları yüzde beş artış gösterdi. Bazı kullanıcılar şık pijama takımlarına ve lüks sabahlıklara yüzlerce hatta binlerce dolar harcadılar. Bu sayede, Gucci, Fendi ve Versace gibi tasarımcılar da pahalı pijamalarla adından söz ettirdi. Şubat ayında, Jodie Foster Altın Küre’yi alırken üzerinde Prada marka bir pijama vardı. Geçen aylarda Gal Gadot, Amerikan Yapımcılar Birliği Ödülleri’nde Swarovski kristallerle süslü siyah kadifeden bir Miu Miu sabahlık giydi. 2019’da piyasaya sürülen LessLess, Hollywood’un altın çağında yıldızların giydiği sabahlıklardan ilham aldı; hem erkekler hem de kadınlar için ipek, keten ve kaşmir pijama takımları ve sabahlıklar tasarladı.

Mayıs

İpek takımların yaratıcısı Olivia von Halle, web sitesindeki satışların Ocak 2020 ile Ocak 2021 arasında yüzde 150 arttığını söylüyor. Yine de geçen Kasım ayında Harrods ile yaptığı işbirliğinin başarısına şaşırdığını da itiraf ediyor. Swarovski düğmeli kadife pijamalar, çiçek desenli el işlemeli elbiseler ve 365 dolarlık uyumlu göz maskeleri gibi ürünlerden oluşan Cabaret Koleksiyonu’ndan bahsediyoruz. Londra’da yaşayan 38 yaşındaki von Halle, “Bu ürünler çok çabuk tükendi. Sanırım tasarım bir elbiseye binlerce dolar harcayan kadınlar şimdi bu parayı bir sabahlığa veriyor,” diyor.

Mayıs

Dışarıda şık pijama giymekten emin olmayanlar için, liseden beri kıyafet dolabında pijamalara yer verdiğini söyleyen lüks aksesuar markası Comme Si’nin kurucusu ve kreatif direktörü Jenni Lee’den bir ipucu alalım. 33 yaşındaki Lee, “Son zamanlarda en sevdiğim kombin pijama pantolon, kaşmir süveter ve şık ayakkabılar,” diyor. Pandemi sırasında ipekle bu kadar çok zaman geçirmek Lee’yi kendi markası altında ipek boxer şortlar yaratmaya yöneltmiş.

Aslında bunun bir tercihten çıkıp moda meselesi haline gelme nedeni çok basit; günlük ev giyimindeki bol hırkaların, rengi kaçmış tişörtlerin aksine ipek bir pijama üstüyle yalnızca kendinizi iyi hissetmekle kalmazsanız, şık da görünürsünüz