Web sitemizde çerezler ve benzeri izleme teknolojileri kullanılmaktadır. Çerezlerin ve benzeri izleme teknolojilerinin pazarlama/reklam faaliyetleri, sitemizin daha işlevsel kılınması ve kişiselleştirilme amaçlarıyla kullanımına onay verebilir veya ‘’Tercihler’’ butonu ile çerezleri yönetebilirsiniz.
Kasım 2 2021
Moda markaları kripto dünyasını fethediyor!
MODA ENDÜSTRİSİNDE KRİPTO DEVRİM
FT’lerden farklı ödeme çözümlerine kadar kripto para birimi alanında pek çok fırsat lüks moda sektöründe de kendini gösteriyor. Günümüzde lüks moda markaları müşterilerine daha özel bir deneyim sunmak için Bitcoin ve Ethereum gibi popüler dijital para birimleriyle ödeme yapmaya olanak tanıyor. Blok zinciri çözümleri sadece bir ödeme aracı olarak değil, aynı zamanda orijinal ürünlerin taklitlerinin ortaya çıkmasını önlemede de kullanılıyor. Sektör yenilikçi çözümler üretmeye devam ettikçe, önümüzdeki yıllarda daha fazla yeni fırsat vadeden bu trilyon dolarlık endüstride heyecan verici gelişmeler görmeyi bekleyebiliriz.
Moda, her zaman mevcut trendleri takip ederek başarı grafiğini artırmış bir endüstridir. Aslında bu sadece göz kamaştıran tasarımlarla değil, aynı zamanda sürekli yenilenen pazarlama ve satış yöntemleriyle de ilgili. Dolayısıyla kripto paraların çeşitli biçimlerde büyük moda markaları tarafından kullanıldığını görmek pek şaşırtıcı değil. Örnek verecek olursak; Hublot ve Bvlgari bitcoin, blok zinciri ve kripto para birimlerini benimseme konusunda endüstrinin yolunu açan iki büyük marka olarak öne çıkıyor. Hublot’nun blok zinciri teknolojisini benimsemesinin markayı bir adım öteye taşıdığını söylemek mümkün; kripto para ile ödeme yapmayı tercih edenler için marka şimdi en değerli saatlerinden bazılarını Bitcoin’le satıyor ve bu girişimiyle yatırımcılardan büyük övgü alıyor.
Olası risk ve sorunlar neler?
Lüks moda dünyasını ileriye taşımak söz konusu olduğunda, blok zincir çözümlerinin büyümesi ilginç bir gelişme olmakla birlikte bir dizi sorunu da beraberinde getiriyor. Fashion Institute of Technology’den bir doçent, kripto para birimlerinin moda markalarının iş yapma biçiminde devrim yarattığını söylüyor ancak fiyat değişkenliği ve düzenleme ile ilgili soruların zihinleri meşgul etmeyi sürdürdüğünün de altını çiziyor. Bitcoin ve diğer kripto para birimleri resmi para birimlerine kıyasla ne kadar iyi durumda? Değer aynı mı kalacak? Yoksa sert bir şekilde düşecek mi? Fashion Institute of Technology’den bir başka doçent ise Bitcoin ve diğer kripto para birimlerinin fiyatını dengelemeye yardımcı olacak düzenleyici kurumlar bulunmadığından, Bitcoin’i bir ödeme aracı olarak kullanmanın risk teşkil ettiğini ve finansal istikrarın esası açısından moda endüstrisi için zararlı olabileceğini savunuyor.
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
NFT meselesi...
NFT (Non-Fungible Token), Nike gibi büyük markaların orijinal ürünlerinin NFT’sini oluşturmasıyla moda endüstrisinin yararlandığı bir başka kripto para birimi ve blok zinciri dalı olarak biliniyor. Louis Vuitton da NFT’ler yaratarak bu denizde başarıyla yüzen bir başka büyük marka. Diğer taraftan De Beers gibi lüks markaların, kaynaktan son tüketiciye kadar tedarik zincirleri için blok zinciri tabanlı bir takip çözümü oluşturmak amacıyla küçük şirketlerle işbirliği yaptığı da biliniyor. NFT’lerin büyümesi, moda alanında mümkün olanı da değiştiriyor. NFT Tech, düşük gaz ücretleri ile NFT’lerin basımına, toplanmasına ve ticaretine yardımcı olan yeni bir çözüm... NFT Tech ile moda markaları NFT’lerdeki potansiyelleri kullanabilir, daha fazla alıcıya ve koleksiyoncuya daha hızlı ulaşabilir. Uzun lafın kısası, moda endüstrisinin iki trilyon dolarlık kripto para alanında seçim yapabileceği çok sayıda alternatif mevcut. Görünen o ki lüks moda endüstrisi, blok zinciri teknolojisinin sunduğu ve vadettiği yenilikleri kullanıp farklı çözümler uygulamaya devam ederek bu hareketin önemli bir parçası olacak.