Haziran 2 2021

Dijital teknolojiler 2021’de turizm sektörüne yön veriyor

Haziran 2

SANAL GERÇEKLİKTEN ROBOTLARA...

T

urizm, dünyadaki yeni gelişme ve eğilimlerin gerisinde kalmamak için kendini sürekli güncelleyen bir sektör. Aslında turistlerin değişen alışkanlıkları bu güncellemeleri tetikleyen önemli bir unsur. Bu nedenle turizm sektörünün gündemi takiben zorunlu değişikliklere hazır ve hazırlıklı olması gerekiyor. Gelin, şimdi hep birlikte, bu yıl turizm sektörünü şekillendirecek bazı teknolojik gelişme ve eğilimlere göz atalım...

Sanal Gerçeklik (VR)

Sanal gerçeklik, teknolojinin yardımıyla oluşturulan kurgular ile gerçek ve hayalin birleştirilmesi olarak tanımlanıyor. VR evinizin rahatlığında, uzak yerleri deneyimlemenize olanak tanıdığı için kullanımında ciddi bir artış söz konusu. Elbette seyahat sektörü de bu gelişmenin gerisinde kalmış değil. Örneğin seyahat acenteleri sanal gerçeklik teknolojisinden yararlanarak ziyaretçilerin söz konusu destinasyona seyahat etmek istemelerini sağlayacak simüle edilmiş bir deneyim oluşturabiliyor. İşletme sahipleri potansiyel müşterilerine konaklamadan ne bekleyebileceklerini göstermek için VR’dan yararlanabiliyor. VR’ın kullanılabileceği pek çok farklı yol var ve önümüzdeki yıllarda seyahat seçimlerinde bu kullanım öncelik haline gelecekmiş gibi gözüküyor.

Haziran 2

Artırılmış Gerçeklik (AR)

Gerçek dünyadaki çevrenin ve içindekilerin, bilgisayar tarafından üretilen ses, görüntü, grafik ve GPS verileriyle zenginleştirilerek meydana getirilen canlı veya dolaylı fiziksel görünümü... Artırılmış Gerçeklik’in (AR) tanımı işte bu! VR ile arasındaki temel fark, AR’ın gerçek dünya ortamının yerini VR’nın yaptığı gibi değiştirmemesi... Genellikle akıllı telefonlar veya tabletler aracılığıyla deneyimlendiği için daha büyük kitleler için daha erişilebilir bir yerde duruyor. Bunu açıklamanın en basit yolu muhtemelen Pokemon GO’nun bir AR oyunu olduğunu belirtmek olacaktır. Peki AR’ın turizm sektöründeki rolü ne olacak? Örneğin AR, rezervasyon yaptırmayı düşündüğünüz bir otelin odalarını önden ziyaret etmenize, imkanlarına göz gezdirmenize yardımcı olabilir. Otelin menüsünde neler var? Çocuklar için sunduğu olanaklar neler? Otelin bulunduğu şehirde hangi turistik mekânlar bulunuyor? Bu ve bunun gibi pek sorunun cevabına anında erişmek AR ile mümkün. Üstelik görünen o ki bu yıl bu teknolojiye yatırım yapan işletmelerin sayısı giderek artacak!

Haziran 2

Self check-in

Havaalanlarında yaygın olan self-check’in uygulamasının otel versiyonu mesafenin önem kazandığı bu günlerde hayat kurtarıcı olacak. Bu, resepsiyonda check-in sırası beklemenin tarihe karışacağı anlamına geliyor. Amerika ve Avrupa’da yaygın olan bu uygulamada gelen yolcu dokunmatik bilgi terminali cihazında check-in işlemini yaparak, kalabalığa karışmadan doğrudan odasına gidiyor. Genel öngörü bu uygulamanın yaygınlaşmasıyla müşterinin memnuniyetinin artacağı yönünde.

Haziran 2

Robotlar

Robotlar artık sadece bilim kurgu dünyasının bir parçası değil; trendler ise seyahat endüstrisindeki varlıklarının giderek yaygınlaşacağını söylüyor. Robotlar, seyahat endüstrisinde bir web sitesi ile entegre edilmiş bir sohbet robotundan çantalarınızı odanıza taşıyan gerçek bir robota kadar pek çok formda karşınıza çıkabiliyor.

Robotların kullanımı oda içindeki konaklama deneyimini de kapsayabiliyor. Örneğin bazı otellerde vücut sıcaklığınızı analiz eden ve sıcaklığı buna göre ayarlayan klimalar mevcut. Konuklara özel tabletlere entegre edilecek robot teknolojileri konuklara deneyimlerini kişiselleştirme fırsatı verdiği için memnuniyet yaratıyor. Zira sektör de genel olarak “robotlara” yatırım yapmanın müşteri memnuniyetini artırmak için iyi bir araç olabileceği konusunda hemfikir.