T
urizm, dünyadaki yeni gelişme ve eğilimlerin gerisinde
kalmamak için kendini sürekli güncelleyen bir sektör. Aslında
turistlerin değişen alışkanlıkları bu güncellemeleri tetikleyen
önemli bir unsur. Bu nedenle turizm sektörünün gündemi
takiben zorunlu değişikliklere hazır ve hazırlıklı olması gerekiyor. Gelin,
şimdi hep birlikte, bu yıl turizm sektörünü şekillendirecek bazı teknolojik
gelişme ve eğilimlere göz atalım...
Sanal Gerçeklik (VR)
Sanal gerçeklik, teknolojinin yardımıyla oluşturulan kurgular ile gerçek
ve hayalin birleştirilmesi olarak tanımlanıyor. VR evinizin rahatlığında,
uzak yerleri deneyimlemenize olanak tanıdığı için kullanımında
ciddi bir artış söz konusu. Elbette seyahat sektörü de bu gelişmenin
gerisinde kalmış değil. Örneğin seyahat acenteleri sanal gerçeklik
teknolojisinden yararlanarak ziyaretçilerin söz konusu destinasyona
seyahat etmek istemelerini sağlayacak simüle edilmiş bir deneyim
oluşturabiliyor. İşletme sahipleri potansiyel müşterilerine konaklamadan
ne bekleyebileceklerini göstermek için VR’dan yararlanabiliyor. VR’ın
kullanılabileceği pek çok farklı yol var ve önümüzdeki yıllarda seyahat
seçimlerinde bu kullanım öncelik haline gelecekmiş gibi gözüküyor.
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Artırılmış Gerçeklik (AR)
Gerçek dünyadaki çevrenin ve içindekilerin, bilgisayar tarafından üretilen
ses, görüntü, grafik ve GPS verileriyle zenginleştirilerek meydana getirilen
canlı veya dolaylı fiziksel görünümü... Artırılmış Gerçeklik’in (AR) tanımı
işte bu! VR ile arasındaki temel fark, AR’ın gerçek dünya ortamının yerini
VR’nın yaptığı gibi değiştirmemesi... Genellikle akıllı telefonlar veya
tabletler aracılığıyla deneyimlendiği için daha büyük kitleler için daha
erişilebilir bir yerde duruyor. Bunu açıklamanın en basit yolu muhtemelen
Pokemon GO’nun bir AR oyunu olduğunu belirtmek olacaktır. Peki AR’ın
turizm sektöründeki rolü ne olacak? Örneğin AR, rezervasyon yaptırmayı
düşündüğünüz bir otelin odalarını önden ziyaret etmenize, imkanlarına
göz gezdirmenize yardımcı olabilir. Otelin menüsünde neler var? Çocuklar
için sunduğu olanaklar neler? Otelin bulunduğu şehirde hangi turistik
mekânlar bulunuyor? Bu ve bunun gibi pek sorunun cevabına anında
erişmek AR ile mümkün. Üstelik görünen o ki bu yıl bu teknolojiye yatırım
yapan işletmelerin sayısı giderek artacak!
Self check-in
Havaalanlarında yaygın olan self-check’in uygulamasının otel versiyonu
mesafenin önem kazandığı bu günlerde hayat kurtarıcı olacak. Bu,
resepsiyonda check-in sırası beklemenin tarihe karışacağı anlamına
geliyor. Amerika ve Avrupa’da yaygın olan bu uygulamada gelen yolcu
dokunmatik bilgi terminali cihazında check-in işlemini yaparak, kalabalığa
karışmadan doğrudan odasına gidiyor. Genel öngörü bu uygulamanın
yaygınlaşmasıyla müşterinin memnuniyetinin artacağı yönünde.
Robotlar
Robotlar artık sadece bilim kurgu dünyasının bir parçası değil; trendler
ise seyahat endüstrisindeki varlıklarının giderek yaygınlaşacağını
söylüyor. Robotlar, seyahat endüstrisinde bir web sitesi ile entegre edilmiş
bir sohbet robotundan çantalarınızı odanıza taşıyan gerçek bir robota
kadar pek çok formda karşınıza çıkabiliyor.
Robotların kullanımı oda içindeki konaklama deneyimini de
kapsayabiliyor. Örneğin bazı otellerde vücut sıcaklığınızı analiz eden
ve sıcaklığı buna göre ayarlayan klimalar mevcut. Konuklara özel
tabletlere entegre edilecek robot teknolojileri konuklara deneyimlerini
kişiselleştirme fırsatı verdiği için memnuniyet yaratıyor. Zira sektör
de genel olarak “robotlara” yatırım yapmanın müşteri memnuniyetini
artırmak için iyi bir araç olabileceği konusunda hemfikir.