Web sitemizde çerezler ve benzeri izleme teknolojileri kullanılmaktadır. Çerezlerin ve benzeri izleme teknolojilerinin pazarlama/reklam faaliyetleri, sitemizin daha işlevsel kılınması ve kişiselleştirilme amaçlarıyla kullanımına onay verebilir veya ‘’Tercihler’’ butonu ile çerezleri yönetebilirsiniz.
Eylül 2 2021
İklim değişikliğinin seyahat tercihleri üzerinde etkisi ne kadar derin?
ÇEVRE DOSTU SEYAHATLER...
klim değişikliğinin boyutları seyahat deneyimlerinde değişikliklere neden oldukça, bu konu üzerindeki tartışmalar da derinleşmeye başlıyor. Ne yazık ki seyahat seçimlerinde üst sıralarda yer alan büyüleyici destinasyonlar çoğu zaman iklim değişikliğinin etkilerini en çok hisseden veya en savunmasız yerler olma eğiliminde. Bu durumun konaklama tesisleri ve seyahat acenteleri üzerindeki etkileri de oldukça belirgin.
Seyahatlerimiz iklim değişikliğinden nasıl etkileniyor?
Bugünün seyahat tanımı on yıl öncesinden farklı. Zira insanlar artık azın çok olduğunu düşünme eğiliminde. Mermer ve kristal avizelerden değil, endüstrinin müşteriye sundukları hizmetlerde dürüstlükten ve bir inanca sadık olmaktan bahsediyoruz. Çevresel sürdürülebilirlik, turizm endüstrisinin gezegene yönelik etkilerini azaltmak için mümkün olan her şeyi yapmasını talep eden duyarlı müşterilerle geleceğe doğru ilerliyor. Bununla birlikte turizm endüstrisi, iklim değişikliğiyle mücadele etmek ve sera gazı emisyonlarını azaltmak için bir araya gelme gayreti içinde. Küresel gelişmelere baktığımızda dünyanın en büyük otel zincirlerinden bazılarının karbon ayak izlerini azaltmak amacıyla ciddi yatırımlar yapmaya başladığını görüyoruz. Cruise şirketleri motor egzozlarını zararlı sülfürlerden arındırıyor ve gemilerine biyoyakıtlarla güç sağlıyor. Turizm şirketleri, hem acentelerine hem de müşterilerine küresel ısınmadaki rollerini ve seyahat ederken bunu nasıl azaltacaklarını öğretiyor. Kaliforniya’dan Karayipler’e kadar uzanan popüler destinasyonlar, karbon ayak izlerini azaltmak için altyapı ve eğitim çabalarına yatırım yapıyor. Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi’ne göre, bu çabalar ilhamını kısmen 2015 yılında imzalanan Paris Anlaşması’ndan alıyor. Anlaşma, sıcaklık artışlarını endüstriyelleşme öncesi seviyelere kıyasla iki santigrat derecenin altında tutarak dünya çapında karbon emisyonlarını azaltmayı amaçlıyor.
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Tüketiciler ne istiyor?
Sel ve heyelanla sonuçlanan şiddetli sağanak yağışlar, sıcak hava dalgaları ve mevsimlerin altüst oluşu, iklim değişikliğinin boyutunu hepimiz için gözler önüne seriyor. Duyarlı tüketiciler günlük hayatlarında çevresel ayak izini azaltmak için belli değişimleri yaşam stili haline getirirken, seyahat tercihleri de bunun bir parçası olarak bu değişimden nasibini alıyor. Günümüzde gideceği destinasyonun ya da konaklayacağı tesisin iklime duyarlı uygulamalarını öncelik olarak belirleyen bilinçli tüketicilerin sayısı artıyor. Örneğin konaklayacağı tesisin restoranında ya da plajında plastik pipet kullanımından rahatsızlık duyan, odalarda sunulan kişisel bakım ürünlerinde mikroplastiklerin varlığından hoşnut olmayan, tesisin turizm faaliyetleri sonucu ortaya çıkan kirlilik ve atıkların bir parçası olmayı şiddetle reddeden tüketiciler var. Turizm endüstrisi tehlikenin ve taleplerin farkında; bu da imkân ve faaliyetlerinde iklim dostu uygulamaları hayata geçirmeyi zorunlu kılıyor. Aslına bakarsanız üzerinde yaşadığımız ve “evimiz” dediğimiz gezegenin iyiliği de bunu gerektiriyor.