Ekim 2021

Amazon’un lüks segment hareketi

Ekim

LÜKSTE DİJİTAL REKABET BÜYÜYOR

L

uxury Stores, bir yıl önce ABD’de Amazon uygulamasında bulunan Prime üyelerinin kullanabileceği özel bir platform olarak ortaya çıktı. Başlangıçta Prime müşterilerine yönelik olmasına rağmen, artık Amazon uygulamasına ek olarak masaüstü, mobil ve tablet tarayıcılarında daha geniş bir ABD kitlesine sunuluyor. Oscar de la Renta, Mark Cross, Christopher Kane, La Perla, Deveaux, Mira Mikati, Boglioli, Clé de Peau Beauté ve RéVive Skincare alışveriş yapılabilen markalar arasında yer alıyor. Diğer yandan Amazon, ABD denemesinden başarıyla çıkan Luxury Stores ile bu defa Avrupa’ya giriş yapmayı planlıyor. Bu pazara hangi markaların gireceği henüz belli olmasa da, Dundas ve Elie Saab adı geçenler arasında başı çekiyor.

Ekim

Platformdaki bazı markalar güçlü satış rakamlarından bahsediyor. Ancak Zalando, Farfetch, Mytheresa, Net-a-porter, Matchesfashion ve LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton’a ait 24 Sèvres gibi yerel, çok markalı sitelerin tümü göz önüne alındığında, ivmenin Avrupa’ya aktarılmayacağına inananlar da var.

Ekim

Amazon Luxury Stores’un piyasaya sürülmesinden bu yana, bu Avrupa siteleri yeni uluslararası ittifaklar kuruyor ve lükste daha fazla ilerleme kaydediyor. Örneğin son dönemde Avrupa’da güçlü bir marka haline gelen Zalando, Amazon’un en dişli rakiplerinden biri... 4.500 uluslararası marka ile çalışan, Avrupa’nın en büyük online moda platformu Zalando halihazırda Roksanda, Victoria Beckham, Christopher Kane, Paul Smith, Bally ve Moschino gibi lüks isimleri bünyesinde barındırıyor ve bunlardan bazıları sitede bağımsız mağazalara sahip. Zalando ayrıca üçüncü şahıslara lojistik ağına erişim sağlayarak markaların moda mağazası aracılığıyla kendi envanterlerini satmalarını sağlıyor ve serbest stilistleri müşterilerle buluşturan bir danışmanlık hizmetine ev sahipliği yapıyor. Alman e-ticaret devi Ağustos’ta, mali yılın ilk altı ayında Koronavirüs (Covid-19) salgını ve kısıtlamalar sırasında ciddi bir büyüme kaydettiğini açıkladı: Gelirler 4,97 milyar euroya ulaştı, bir önceki yıla göre yüzde 39,7 artış gösterdi.

Ekim

Amazon gibi, Zalando da lüks güzelliği benimsiyor. Haziran ayında Alman devi, çevrimiçi prestijli bir güzellik deneyimi yaratmak için Sephora ile uzun vadeli bir stratejik ortaklık anlaşması imzaladı. Her iki şirketin yöneticileri, amaçlarının “hiper kişiselleştirme” ile Zalando’nun 42 milyon aktif müşterisi için benzersiz bir deneyim yaratmak olduğunu söyledi. Amazon Luxury’nin Avrupa’daki emellerine yönelik tek tehdit Zalando değil. Geçen yılın sonlarında Farfetch; Compagnie Financière Richemont, Alibaba ve Artemis Group’un Farfetch Ltd.’ye ve Farfetch China adlı yeni bir ortak girişime yüz milyonlarca dolar yatırdığı küresel bir stratejik ortaklığa imza attı. Anlaşmanın bir parçası olarak Farfetch, Alibaba’nın Çin’deki lüks platformlarında hizmete girdi ve siteye binlerce lüks marka ekledi. Kendisini çevreye duyarlı bir destinasyon olarak konumlandıran Farfetch, ilk Bilinçli Lüks Trendler Raporu’nu yayınladı ve Second Life perakende hizmeti aracılığıyla döngüsel modayı teşvik ettiğini açıkladı. Ayrıca bu birlikteliğe mücevher de ekledi, alışveriş yapanlara yeni ürün önerileri ve stil ipuçları sunmak için Wishi ile ortaklık yaptı. Görünen o ki lüks moda sektöründe rekabet dijital alanda da her geçen gün kızışıyor. Rakiplerin adına bakıldığında, Amazon’un Avrupa lüks pazarına giriş yapıp yapmayacağı merak konusu. Amazon bu açıklamanın ardından şimdilik sessizliğini sürdürüyor. Biz de yıl bitmeden merak edilen tüm cevapları almayı umuyoruz.