Temmuz 2020

Yazın 12 rengi

Temmuz

ZAMANIN VE SONSUZLUĞUN İÇİNDEN GELEN RENK KLASİK MAVİ VE YILIN DİĞER GÖZDE RENKLERİ.

M

oda, içinde yeni keşifler ve alışkanlıklar barındıran, bir anlamda aidiyet hissi yaratan bir kavram. Bazen kendiliğinden hatta tesadüfen değişip gelişebilen diğer zamanlarda ise uzmanların üzerinde titizlikle çalışmalar yaparak ilham verdiği bir hayat tarzı. Ve biz ister takip edelim ister etmeyelim moda, aslında bizim takip ettiklerimiz üzerinden belirleniyor. En azından 2000’li yılların başından bu yana böyle, yani hayatımızda Pantone Color Institute gerçeğinin yer aldığı dönemlerden beri.

En basit haliyle; enstitü uzmanları dünyanın nabzını tutarak markalara, kimliklerini geliştirmeleri için onları yönlendirecek stratejileri kurguluyor. Ama detaya baktığımızda ortada bir yıla yayılan ve tek bir cümleyle açıklanamayacak kadar çok emek olduğunu görebiliriz. Fakat hepsinden önce asıl konumuza yani; bu yılın renklerine, onların özelliklerine ve elbette yazı nasıl değerlendirebileceğimize bakalım.

Temmuz

Zarafetin ve güvenin yeni adı: Klasik Mavi

2018’te yılın Pantone rengi; görsel düşünme kabiliyetini tetikleyen ve evrenin sonsuzluğundan aldığı güçle geleceğe ilham veren Ultra Violet seçilmişti. 2019 için ise iyimserlik ve mutluluk arayışını temsil eden Living Coral... 2020’nin rengi, açıklandığı zaman henüz gündemimiz farklı olsa da güvende hissetmek ve iyimserlik üzerine; zamanın ve sonsuzluğun içinden gelen renk Klasik Mavi ya da tam adıyla Clasic Blue Pantone 19-4052. Klasik Mavi, sadeliğin içindeki zarafeti temsil ediyor.

Güven vericiliğinin yanında iyi hissettiren gün batımlarına adeta nazire yapıyor… Dünyayı saran endişe duygusu yerine, onu çepeçevre kuşatan ve hepimizi altında buluşturan maviye odaklanmamızı sağlıyor. Gücünü güvenilirliğinden ve istikrarından alıyor ve bize aslında her gün yeni fırsatlara doğan hayatı hatırlatıyor. Zaten bilindiği üzere mavi de psikolojide; sakinleştirici, huzur veren, insan ruhunu özgürleştiren güven veren bir renk olarak anılıyor. Bu sebeple Klasik Mavi rengini 76 yıldır gururla taşıyan Yapı Kredi gibi öngörülü markalar için bu aslında tesadüf değil.

Pantone Color Institute Genel Müdürü Leatrice Eiseman, teknolojinin insan kabiliyetlerinin çok ötesinde bir yola doğru giderken, insanın kendini güvende hissetme ihtiyacının arttığını söylüyor ve renklerin bizi güvende ve korunaklı hissettiren şeyler olduğunun altını çiziyor. İşte bu yüzden güvenle ve sakinlikle kolayca ilişkilendirilebilecek Klasik Mavi bu yılın rengi.

Temmuz

Ama elbette bunlarla bitmiyor Pantone Color Institute her yıl sezonlara göre kataloglar yayınlamaya devam ediyor. Bunların çoğu yılın rengiyle uyum sağlayacak farklı renk kartelalarından oluşuyor. Ama moda dünyasının da yakından ilgilendiği 11 renk daha var. İşte dilediğiniz her yerde uygulayabileceğiniz, Klasik Mavi ile uyumu yakalayabileceğiniz renkler ve anlamları.

Flame Scarlet: Güven ve kararlılık.

Saffron: Keskin safran, lezzetli bir parlaklık için...

Biscay Green: İspanya Körfezi’nden gelen nane yeşili.

Chive: Yeşilin sağlıklı ve onarıcı etkisi.

Faded Denim: Konfor ve kolaylık için...

Orange Peel: Keskin ve leziz.

Mosaic Blue: Mistik, zarafet ve duygu derinliği...

Sunlight: Mutluluk ve keyif.

Coral Pink: Sıcak ve misafirperver.

Cinnamon Stick: Tatlı ve baharatlı.

Grape Compote: Gizemli ve yumuşak.

Temmuz

Pantone Color Institute

Yılın Pantonesi’nin seçimi birçok trend analizinin sonucu olarak ortaya çıkıyor. Enstitünün uzmanları yeni rengin nelerden etkilenebileceğini belirliyor. Bu; eğlence endüstrisinden seyahate, sanat koleksiyonlarından modaya ya da popüler seyahat destinasyonlarına kadar neredeyse hayatımızın her alanını kapsayan çok geniş bir yelpaze. Sadece bunlar da değil, yeni teknolojiler, materyaller, desenler ve hatta uluslararası spor etkinlikleri gibi aklımıza gelmeyecek daha birçok detay inceleniyor. Özetle bu işin içinde trend avcılığı, renk psikolojisi ve danışmanlığına kadar aklınıza gelebilecek her açıdan bakabilen bir ekip var. Pantone Color Institute, tasarım stratejilerindeki gücü, psikolojiyi ve renk duygusunu etkin bir şekilde kullanmak için her yıl küresel markalarla işbirliği yapıyor.

Temmuz