Temmuz 2020

Radikalleşen BMW, 3 yeni modelini tanıttı.

Temmuz

BMW’NİN BU AY TANITTIĞI ÜÇ YENİ MODELİ DE MARKANIN YENİ TASARIM DİLİNİ YANSITIYOR. PEKİ BMW 4 COUPÉ, YENİ 5 SERİSİ VE 6 GRAND TURİSMO NELER VADEDİYOR?

B

MW tasarım dilinde yaptığı değişiklikle geçtiğimiz günlerde adından sıkça söz ettirdi. Alman otomotiv devinin yeni tasarım dili ve özellikle oldukça büyük ön ızgara kullanımı bazı kullanıcılar tarafından eleştirilse de BMW yetkilileri ürettikleri bu yeni dizaynı savunuyor.

Haziran ayı itibarıyla üç yeni modelinin online lansmanını gerçekleştiren BMW’nin hiç kuşkusuz en fazla dikkat çeken modeli BMW 4 Coupé. Yeni dinamik tasarımın en fazla göze çarptığı modeller arasında olan BMW 4 Coupé’nin Türkiye’de Ekim ayında satışa sunulması bekleniyor. Şirketin Tasarım Direktörü Adrian van Hooydonk’un imzasını taşıyan büyük ön ızgara yeni BMW 4 Coupé’nin ilk göze çarpan yeniliği. Van Hooydonk BMW severlerin bir kısmından gelen eleştirilere “Var olan tartışma ve eleştirileri doğal karşılıyor ve kabul edebiliyorum çünkü şu anda yaptığımız şey onlarla birlikte büyüyen bir kimliği değiştirmek. Ancak BMW gibi büyük bir şirket değişime açık olup radikal hamleler yapmak zorunda. Rekabette buna direnmeye yer olduğuna inanmıyorum.” şeklinde yanıt verdi.

Temmuz

BMW’nin keskin bir tasarım dili ile yenilenen otomobili BMW 4 Coupé, Türkiye’ye ilk etapta 1.6 litre 170 bg benzinli motora sahip 420i modeli ile gelecek. Marka, yeni 4 serisi Coupé modeli ile 3 serisiyle iyice ayrışan bir görsel anlayışı da ortaya koymuş oldu. Bu arada şirket yetkilileri yeni tasarım dilini belirlerken, her modelin aynı tip tasarım ile satışa sunulmayacağı, modele göre değişiklikler yapılabileceğinin altını çiziyor.

BMW 4 Serisi Coupé, standart olarak sunulan LED farlarıyla modern görünümünü kuvvetlendirirken, opsiyonel olarak BMW Laserlight da tercih edilebiliyor. Yeni BMW 4 Serisi Coupé’nin, L-şekilli ışık çubuklarına sahip karartılmış LED stop lambaları yeni dış tasarımını tamamlayan ince bir detay olarak dikkat çekiyor. Ağırlık merkezinin 21 milimetre daha alçağa çekilmesiyle, arka aks izi Yeni BMW 3 Serisi Sedan’dan 23 milimetre daha geniş olarak tasarlanan Yeni BMW 4 Serisi Coupé’nin gövde ve şasi yapısı da hafifletildi.

Premier segmentte yoğun rekabet

BMW uzun süredir premier segmentte Mercedes, Audi ve Volvo ile yoğun bir rekabet içerisinde. Mercedes, Audi ve Volvo da tıpkı Bavyeralı otomotiv devi gibi tasarım değişikliklerine giderek daha keskin hatlı modellere yöneldi. BMW son dönemde rekabette diğer markalara göre bir miktar geride kalınca, tasarım konusunda radikal değişikliklere gitmeye karar verdi. Nitekim Türkiye piyasasında 2020 yılının ilk beş ayında BMW yüzde 20,47’lik pazar payı ile Mercedes ve Audi’nin ardından üçüncü sırada yer aldı.

Temmuz

48 yıllık efsane yenilendi

BMW’nin Haziran lansmanında tanıtılan bir diğer modeli, 5 serisi oldu. 1972 yılından bu yana üretilen BMW 5 Serisi’nin yeni modeli Türkiye’de Temmuz ayından itibaren satışa sunulacak. Yeni BMW 5 Serisi Türkiye’de; 170 bg güç üreten 1.6 litrelik 520i benzinli, 252 bg güç üreten 2.0 litrelik 530i xDrive benzinli ile 190 bg güç üreten 2.0 litrelik 520d xDrive dizel motor seçenekleri ile satılacak.

Yeni tasarım dili diğer modellerde olduğu gibi BMW 5 Serisi’nde de kendini gösteriyor. Daha geniş, uzun ve yekpare BMW böbrek ızgarası, üç boyutlu özellikli, siyah kenarlı ve yeni L şekilli grafiğe sahip stop lambaları ile yeni 5 Serisi, şirketin tasarım diline ortak oluyor.

Temmuz

BWM 6 Gran Turismo: Adım adım otonom sürüşe!

Yeni BMW 6 Serisi Gran Turismo, beş kapılı karoserini sportif görünümü ile şekillendiriyor. İç mekânda kullanılan yüksek kaliteli malzemelerle şık bir ambiyans yaratılırken, modern motor teknolojisiyle daha verimli bir sürüşe olanak sağlanıyor. Yeniden tasarlanan ön ve arka tamponlar, modelin güçlü spor otomobil imajını artırıyor ve yeni nesil yekpare “ böbrek ızgara” ile de modelin dinamik karakterine atıfta bulunuyor. Yeni nesil sürücü destek sistemleri ve genişletilmiş fonksiyonlarıyla yeni BMW 6 Serisi Gran Turismo, yarı otonom sürüşe göz kırpıyor. Direksiyon ve Şerit Kontrol Asistanı, Aktif Navigasyon, Şehiriçi Fren Fonksiyonu da içerirken, standart olarak sunulan Sürüş Asistanı’yla gelen Şerit Terk Uyarısı, şerit içinde tutma fonksiyonunu da barındırıyor. İlave olarak, Stop & Go fonksiyonlu Aktif Hız Sabitleyici de artık adaptif mesafe kontrolü özelliğini sunuyor.

Tüm bunlara rağmen BMW’nin yeni modellerinin sahip olduğu son teknolojik donanımlarından çok tasarımlarının konuşulduğu bir gerçek. Yeni tasarımın öncelikle şirketin yüksek satış rakamlarıyla, ABD ve Çin piyasasındaki tüketiciyi hedeflediği belirtiliyor. BMW hayranları bu yeni tasarıma alışsalar iyi olur. Çünkü BMW Tasarım Direktörü Adrian van Hooydonk, önümüzdeki süreçte de benzer dinamiklerde modellerin geleceğini belirterek, kullanıcıların da bu değişime kısa vadede alışacağına inandığını ifade ediyor.